maanantai 5. lokakuuta 2015

Tänä viikonloppuna olin onnellinen


Yllä oleva kuva on vanha, Alanyasta kolmen vuoden takaa, mutta se on minun onnellisuuskuvani. Tuohon olotilaan pyrin aina pääsemään - valmiina syleilemään maailmaa, täysin avoinna. Tänä viikonloppuna oli yksi sellainen hetki.

Olimme lasten kanssa ulkona, kun isälläni oli autotallissa radio auki. Sieltä tuli Enrique Iglesiaksen Could I have this kiss forever. Elli oli juuri jostain syystä surullinen, joten kysyin haluaako hän tanssia. Elli nyökkäsi ja ojensi käsiään, nostin hänet syliini ja aloin keinahdella. Elli puristi tiukasti minua kaulan ympäriltä ja pisti poskensa poskeani vasten. Siinä me keinahtelimme pitkän aikaa. Onnen tunne pyyhkäisi ylitseni niin voimalla, etten voinut olla hymyilemättä. Tunsin sen ehdottoman rakkauden, jota tuo pieni tyttö tuntee minua kohtaan. Tiesin, että olen hänelle tärkeä ja se oli kaikki mitä tarvitsin siinä hetkessä.

Elli teki muotokuvan minusta - eikö olekin näköinen!
Kävimme myös lasten kanssa uimassa. Vanhemmillani on uima-allas ja lapset rakastavat uimista (eli siis he roikkuvat kaulassani ja minä kävelen altaan poikki edes takaisin). Vesi on 160cm syvää ja minä 159cm, joten joudun kulkemaan varpaillani ja lapset eivät tajua että allas on niin syvä. Varsinkin Elli on vähän turhankin uhkarohkea, syöksähtelee pois sylistäni ja minä hädissäni pidän kiinni. Tyttö osaa jo uimis"liikkeet", vaikka on vasta kaksi. No ensi kuussa kolme. Veljensä uskalsi vasta lauantaina ensimmäistä kertaa ylipäätänsä tulla veteen sylissäni, hassu poika oli sykkyrällä sylissäni koko ajan. Lapset tasapainottavat toisiaan, kun toinen on uhkarohkea ja toinen varovaisempi. Rakkauspakkaukset.


Viikonlopussa ihanaa oli myös, kun aurinko paistoi ja söimme jäätelöä pihalla mönkijän päällä. Minäkin menin istumaan tuohon mönkijän päälle ja söin jäätelöä. Äiti totesi, että hänestä on hullua että olen hänen lapsensa. Että minun pitäisi olla hänen lapsenlapsensa. Juu, äiti synnytti minut kun hän oli 41, mutta... Ehkä tuo kommentti johtui myös siitä, että olen niin lapsellinen lasten kanssa, hah!

Sellainen oli minun viikonloppuni - miten teidän sujui?

- Minka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit <3